Rejtett kincsek: Tíz indie játék
Minden tele van reklámokkal. Az utcák, a közösségi oldalak, a videómegosztó oldalak. Van, hogy ez hasznára válik az embernek. Lehet, hogy egy fél perces reklám egy videókészítő programról pont akkor talál meg minket, amikor szükségünk van rá. Azonban általában csak továbbkattintunk vagy átugorjuk a hirdetést, hiszen úgyis túl vannak telítve a mindennapjaink zajjal. Ilyenkor talál ránk egy-egy olyan játék vagy egy app ami nem reklámozza magát. Az ilyen akaratlanul elrejtett alkotások friss levegőnek érződnek a szmog után, légkondícionált, árnyékos szobának a nyári negyven fokos hőség után.
A mai rohanó világban azonban senkinek sincsen ideje az internetet bújni azzal a céllal, hogy a következő oldalon ott lesz egy e-könyv vagy egy jegyzetfüzet ami pont nekünk való. Ha az ilyesmi megtalál minket, általában valaki mástól hallunk róla, és talán az illető is valaki mástól szerzett róla tudomást. Éppen ezért mai cikkünkben tíz olyan telefonos játékot mutatunk be, amik önálló fejlesztők kezei közül kerültek ki. Talán éppen erre van szükséged, lehetsz kisgyerek, tinédzser vagy felnőtt, akinek alig van ideje lazulni, mert folyton úton van. Ezek a játékok beleférnek a kabátod zsebébe és bármikor előveheted őket; ha éppen a fiadra vársz a fogorvosnál, ha dugóban ragadtál, vagy ha van időd leülni de nem tudod, hogyan pihenhetnél aktívan ahelyett, hogy az órát lesve várnád, mikor kell indulnod a következő célpontodhoz.
Florence
A Florence egy ausztrál videójátékfejlesztő csoport, a Mountains egyszemélyes interaktív játék, amely a huszonöt éves Yeoh életének egy szakaszát követi végig rövid, jelenetekből és kirakósokból álló fejezetekben. Egyszerű, ám a szemnek kedves illusztrációk, lazító háttérzene és egy szívmelengető történet az életről, plátói és romantikus kapcsolatokról és az alkotás iránti szeretetről. Kevesebb, mint egy óra alatt végigjátszható, de ez semmit sem ront magán az élményen.
Frostrune
A Grimnir Média point-and-click típusú kirakós játékában hajótöröttként kerülsz egy szigetre, melynek lakosai látszólag hirtelen hagyták el otthonukat. A környéken elpusztíthatatlan jeget és furcsa nyomokat találsz. A viking mitológiára épült történethez tökéletesen illő magasztos ugyanakkor hátborzongató zene társul, hiszen itt akár a skandináv istenekkel is összefuthatsz – csak az a kérdés, ez számodra előny-e vagy hátrány.
But You Seem Fine
Ahogy azt a cím is sugallja, a KJAM vizuális novellája a láthatatlan betegségeket helyezi központba, legyenek azon testi vagy lelki eredetűek. A történetben a tizennégy éves Rae és édesanyja történetét követheted figyelemmel, ahogy felfedezik, milyen betegsége van a lánynak és megpróbálnak megküzdeni vele. A történetközpontú játékok szerelmeseinek kedvez ez a novella, akárhány éves is legyél.
Lost in Harmony
A DigixArt által fejlesztett úgynevezett zenés odüsszeiában két tinédzser, Kaito és Aya kalandjait követheted figyelemmel. A ritmikus játékban olyan zeneszerzők alkotásait hallhatjuk, mint Roc Chen (A kardforgató legendája), Mark Griskey (KoTOR-TSL), Tadayoshi Makino (Dragon’s Dogma) és Tsukasa Tawada (Pokémon). Noha nem a leghamarabb végigjátszható, a történet darabkáit bizonyos szintek után oldhatjuk fel, ezáltal könnyen félretehető a játék, ha nincsen időnk rá. Erősen ajánlott fülhallgatóval játszani, de anélkül is egyedülálló élményt nyújt.
Detention
A Red Candle Games horror akciójátéka az 1960-as években, a Fehér Terror idején játszódik Taiwan-ban, egy hegyekkel körülvett községben. A főszereplő, Ray elalszik óra alatt, és arra ébred, hogy a közelgő tájfun miatt a gimnázium ki lett ürítve. Ami a természeti katasztrófa elöli menekülésnek indul, hamarosan átcsap egy rémálomszerű nyomkeresésbe a múlttal kapcsolatban. Kerülgesd az ártalmas szellemeket, oldd meg az iskola körül található kirakókat ebben a point-and-click játékban!
Az operaház fantomja, Jekyll és Hyde
A klasszikus irodalom iránt érdeklődők már talán hallottak, esetleg találkoztak is a MazM videójáték sorozatokkal. Az eddig három darabból álló gyűjtemény egy-egy történeten kalauzolja át a játékost. Legutóbbi játékuk, Pechka talán nem hangzik ismerősnek, de valamilyen módon mindenki hallott már az Operaház fantomjáról vagy Dr Jekyllről és Mr Hyderól. Elsősorban vizuális novella, amellett egy rendkívül interaktív point-and-click játék. Leginkább azoknak ajánlott, akiknek nincs idejük és energiájuk feldolgozni az eredeti műveket.
A Tavern for Tea
Npckc interaktív regényében egy teabár tulajaként dolgozhatsz. Ahogy egyre több italt keversz ki a hozzád érkező vendégeknek, úgy válhatsz szemtanújává a szereplők múltjának, jelenének és lehetséges jövőjének. Egyszerű illusztrációk és zene, ami mégis képes egy fantasy világba repíteni. Viszonylag hamar végigjátszható, hangulatos játék, amit ha nem állsz készen elengedni, bármikor újrajátszhatsz.
7Days
Az eddigiek közül talán ezzel a játékkal, esetleg készítőinek, a Buff Stúdiónak a többi alkotásával találkozhattál, hiszen régi fantasy RPG-től kezdve az idle játékokon át a romantikus vizuális novellákig rengeteg játékot létrehoztak már. Legnépszerűbbnek, vagy legalábbis legemlékezetesebbnek a 7Day című chat-alapú rejtélyes történetük illetve annak spin-offja, az Underworld mondható. A 7Days-ben, mint ahogy azt a neve is ajánlja, egy heted van halálod után esélyt nyerni az életre. Pontosan, nyerni. Egy tucat más karakterrel együtt túl kell élnetek és küldetéseket teljesítenetek, hogy aztán a játék feltalálója feltámaszhassa a győztest. Ezalatt az egy hét alatt barátságok, rivalizálások és életreszóló ellenségek is létrejöhetnek, és mindeközben a halálod körülményeiről is többet tudhatsz meg. “Életben” maradsz-e a világ végéig? Megtarthatod-e az itt született barátaidat, miután visszamész az emberek világába? És egyáltalán… vissza akarsz menni?
Home Garden Lulu
AlTenia cottagecore telefonos játéka leginkább azoknak ajánlott, akik nem nagyon szeretnek belemerülni a videójátékokba, de azért szeretnének kikapcsolódni utazás közben. Home Garden Lulu-ban annyi a dolgod, hogy a rendelkezésedre álló fikcionális pénzzel és anyagokkal olyan növényházat hozol létre, amilyet csak szeretnél. Nem kell sokszor bejelentkezni, nem igényel túl sok koncentrációt, ellazít, ugyanakkor könnyedén félretehető. Így nem kell változtatnod a prioritásaidon sem pedig aggódni amiatt, hogy nehezebb lesz játszani, ha esetleg hosszú kihagyás után visszatérsz az édenkertedbe.
When The Past Was Around
Mojiken kirakósa a Florence-hez hasonlóan egy olyan játék, amelyben mindennek mögöttes jelentése van. Nem kell félni, ez nem olyan, mint a “mire gondolt a költő” az irodalomórákon. Ajelek könnyen felismerhetőek, miután észrevette a jelenlétüket a játékos.. A When The Past Was Around egy gyönyörű történetet mesél el a szeretetről, a megtalálásról és az elengedésről, ám nem biztos, hogy mindezt abban az értelemben teszi, amire számítasz.