A legjobb romantikus vígjátékok tavaszi estékre
Beköszöntött a tavasz, és ezzel eljött a könnyedebb hangulatú filmek ideje is. Egy jó romantikus vígjáték tökéletes szórakozás derűs és borúsabb napokon egyaránt. A legtöbb ilyen film könnyen emészthető, szerethető, de legalábbis azonosulható főhősökkel, mozgalmas cselekménnyel és többé-kevésbé kiszámítható végkifejlettel. A műfajon belül azonban, mint mindig, akadnak kreatívabb és kevésbé eredeti megoldások. Következzen tehát néhány romantikus komédia, amit tényleg érdemes megnézni, és nem feltétlen tartozik a legismertebbek vagy legújabbak közé.
Minden kút Rómába vezet (2010)
A Minden kút Rómába vezetnek talán már a címe is sugallja, hogy ennek a romkomnak nem mindennapi története van. A főhős, Beth (Kristen Bell) igazi karrierista, a szerelmi élete ezzel szemben romokban hever. Amikor azonban a húga olasz esküvőjén kihalász néhány érmét egy varázslatos kútból, minden a feje tetejére áll. Az érme eredeti tulajdonosai ugyanis egy csapásra szerelmesek lesznek belé, és ezt nem haboznak a legkülönfélébb módokon kinyilatkoztatni. A káosz középpontjában pedig ott van az immár New Yorkba visszatért Beth, és a szimpatikus idegen, Nick (Josh Duhamel), akit a lány még az esküvőn ismert meg – és aki szintén a lány szerelméért verseng.
Harry és Sally (1989)
Ha van igazi klasszikus a romantikus komédia műfaján belül, akkor a Harry és Sally egészen biztosan az. A történet címszereplői frissdiplomásként, egy véletlen folytán találkoznak először, és még csak nem is keltenek kifejezetten jó első benyomást. Az évek során azonban újra és újra összefutnak, a kezdeti ellenszenvet pedig nemsokára barátság váltja fel, de idővel aztán felmerül az elkerülhetetlen kérdés: létezhet-e igazán barátság férfi és nő között? Az idén már 35 éves film ma is aktuális helyzeteket mesél el, mai szemmel is élvezhető módon, a nyolcvanas évek atmoszférájába csomagolva – nem mellesleg a filmtörténet egyik legemlékezetesebb szilveszteri vallomásával.
Ahol a szivárvány véget ér (2014)
A Cecilia Ahern nagy sikerű regénye alapján készült film Alex (Sam Claflin) és Rosie (Lily Collins) életét meséli el, akiket az ég is egymásnak teremtett, csak valahogy az időzítés sosem volt az igazi. A két gyerekkori barátot egészen más irányba sodorja az élet és hosszú évek múlnak el, a kérdés csupán az, hogy elérkezik-e a megfelelő pillanat ahhoz, hogy visszataláljanak egymáshoz. Ilyenkor persze mindenki sejti, hogy mi lesz a vége, de az Ahol a szivárvány véget ér is alátámasztja, hogy sokszor nem is a végeredmény, hanem az odavezető út az igazán fontos. Na meg persze azt, hogy soha sincs késő.
Ez történt egy éjszaka (1934)
Ellie Andrews (Claudette Colbert) amerikai arisztokratacsalád sarja, aki apja akarata elől titokban menekül szeszélyes szíve választottjához. Menetközben azonban megismerkedik a cinikus újságíróval, Peter Warne-nal (Clark Gable), aki a sztoriért cserébe társául és segítőjéül szegődik. A bonyodalom azonban csak itt kezdődik. Frank Capra filmjére sokan az első igazi romantikus komédiaként hivatkoznak, és nem véletlenül. Az Ez történt egy éjszakában szinte minden olyan elem benne van, amiből a romantikus vígjátékok a mai napig építkeznek. Ellenségekből szerelmesek, színlelt házasság, osztozás egy közös szobán – ez ma már mind klasszikus.
Férfi kell (2015)
Nancy (Lake Bell) magányosan tölti a mindennapjait, miközben szülei már a negyvenedik házassági évfordulójukat készülnek ünnepelni. A 34 éves nő éppen a partira igyekszik, amikor találkozik Jackkel (Simon Pegg), aki egy félreértés miatt Nancy-t az aznapi randipartnerének gondolja. Nancy azonban ahelyett, hogy tisztázná a történteket, úgy dönt, hogy egyelőre nem javítja ki a tévedést, ugyanis kifejezetten szimpatikus neki a férfi. Az elején minden akadály ellenére nagyon egy hullámhosszon vannak, azonban a hazugságokra egy idő után mindig fény derül.
Két hét múlva örökké (2002)
Lucy Kelson (Sandra Bullock) tehetséges, környezetvédelemre specializálódott ügyvéd, de mintha folyamatos szembeszélben harcolna. A magányos nő élete azonban egy váratlan fordulatot vesz, amikor éppen annál az ingatlanfejlesztési vállalatnál kap állásajánlatot, akik ellen egész eddig harcolt. Ami azonban még ennél is jobban felkavar mindent, az nem más, mint Lucy újdonsült főnöke, George Wade (Hugh Grant). Az excentrikus, időnként gyerekes, de roppant karizmatikus férfi mellett egyetlen jogásznő sem húzta sokáig. Lucy esetében azonban minden máshogy alakul – a végére George már el se akarja engedni. A fiatal nőnek azonban egész más elképzelései vannak.
Borítókép: Két hét múlva örökké