Megnéztük a Blood, Sex & Royalty első három részét

A Netflix nemrégiben ismét előrukkolt egy újabb kosztümös sorozattal, amely a középkorba, azon belül is a Tudor- időkbe kalauzol el bennünket. A nézők viszont ne számítsanak egy  átlagos történelmi műsorra, mert az alkotók egy kisebb csavart és modernizációt is tettek a Blood, Sex & Royalty-ba.

Hosszú ideje bőséges ihlettel szolgált az alkotók számára a Tudor-dinasztia. Könyvek, filmek, sorozatok készültek, ezen kívül dokumentumfilmekben is bemutatták a középkori uralkodók életét. A készítők továbbra is úgy vélték, hogy a Tudorok élete még a mai napig megállják a helyüket, van még spiritusz a témában, ezért leporolták az angolok történetét és modern köntösben tálalták a nézőknek.

Modern dráma a királyi udvarban

A három részes dráma először Boleyn Anna életét veszi alapul. Miként lett egy fiatal, ravasz hölgyből Anglia királynője és VIII. Henrik felesége.

A történelemkönyvekből tudjuk, hogy Boleyn Anna mennyire változtatta meg Henrik életét, aki akkoriban még első feleségével, Aragóniai Katalinnal élt. Kapcsolatuk az uralkodó házassága alatt kezdődött, Boleyn Anna ugyanis szépségével, rátermettségével, hamar megbabonázta a királyt. Elérte, hogy szakítson az egyházzal, majd elváljon Katalintól és feleségül vegye. Azonban a házasságuk nem lehetett boldog addig, amíg a királyné nem szült trónörököst. Anna lánynak adott életet, illetve el is vetélt, ami miatt Henrik csalódott nejében. A szomorú királynénak viszont szüksége volt fiú gyermekre, ám a cselszövő udvar hamar befeketítette, ami az élete végét jelentette.

A sorozat is erre épül fel. Figyelemmel követhetjük Anna és Henrik megismerkedésének pillanatait, és azt is, hogyan babonázza meg a királyt Boleyn Anna. Eközben kitekintésekben, szókimondó stílusban mesél Anna az eseményekről, kommentálja a történteket. Kamera felé fordulva tesz szellemes megjegyzéseket, ezen kívül többen is megszólalnak a korral kapcsolatos dolgokról, Boleyn Annáról. Emellett nem igazán tartották fontosnak az etikettet vagy a korabeli zenéket, ez utóbbiakat ugyanis felváltották a modernebb dallamok, rap, hip-hop.

Gossip Girl-hez hasonlító középkori intrikák

Amy James-Kelly élettel teli stílussal alakítja Boleyn Annát. Csábító, határozott karaktere végül súlyos tragédiába torkollik, amely férjének VIII. Henriknek köszönhető. Ahogy a sorozat eseményei kibontakoznak, a királyi intrikák gyanúsan kezdenek emlékeztetni a Gossip Girl-höz hasonló hangvételű drámákra , amelyben Anne a reneszánsz Blair Waldorf, VIII. Henrik király (Max Parker) pedig egy kéjes, elbűvölő herceg, akit alig vár, hogy megkaparintson.

A történelem egyik legikonikusabb uralkodói párjáról szóló dokumentumfilmként népszerűsített Blood, Sex & Royalty meglepően kevés provokációt tartalmaz. Emellett a címben szereplő szex kifejezés sem hoz meglepetést, a vér is elenyésző a műsorban.  Tulajdonképpen a fő mozgató a két főhős közti szerelmi szál, majd tragédia, a körítésnek kevés figyelmet szenteltek. Oké, adott a korabeli vár, a ruházat, de három epizód alatt bemutatott történet okot ad az összecsapottságra. Úgy érzi az ember, hogy egy olcsó költségvetésű műsor, amire nem fordítottak kellő figyelmet, sokkal inkább Anna és Henrik kapcsolata volt a fő. Ugyan a két színész alakítása kielégítő, mégis hiányérzet maradhat, ahogy végez valaki a részekkel.

A Blood, Sex & Royalty ugyan elmarad a dokumentumfilmtől, de a Nagy Katalin – A kezdetek sorozathoz képest komolyabb hangvételű. Ebből az következik, hogy a széria műfaját nem igazán tudták behatárolni. Ez okozhatja azt, hogy a magas elvárásokhoz képest eléggé gyengén teljesített a sorozat, történelmi vonatkozás ide vagy oda. Egyáltalán nem egy lédús vagy erőszakos, akár a Trónok harca. Aki ilyesmire számított, annak be kell érnie az egyszerű korhű, alacsony befektetésű, de jó megjelenésű szereplőgárdával és dinamikus narratívával.

 

Hozzászólások