Utazás

Nyaralós helyszínek a nyár végére

Ha szeretnétek elmenni idén még nyaralni, de fogalmatok sincs, hogy hova, akkor adok pár tippet, hogy milyen helyeket érdemes meglátogatni idén nyáron. Bemutatunk tengerparti, túrázós, magyar, de még városlátogatós helyszíneket is. Sokan gondban lehetnek azzal a nyár végén, hogy hova is menjenek az utolsó napokban. Ezek a helyszínek könnyen elérhetőek, anyagilag sem megterhelőek és nem utolsósoban gyönyörűek.

Horvátország – Rabac

Tavaly volt szerencsém eljutni a világ talán egyik legszebb városába. Horvátország nincs messze, autóval pár óra alatt le tudtok utazni. Az Isztriai-félszigeten található Labin-hoz tartozik Rabac, a kis tengerparti település. Szinte az egész területen a turisták uralják a terepet, de mégsem éreztem magam megfojtva. Augusztust választottuk akkor időpontnak, addigra sikerült összeszervezni. A tenger még bőven meleg volt, de az idő szerencsére már nem volt forró. Igaz, hogy a közelben nem sok turistalátványossággal találkozhatunk, de Labin óvárosa például tökéletes program lehet egy napra, emellett elmentünk még túrázni az erdőbe, ahol egy kis vízesés is található. A boltok közel vannak, végig fut a több mint két kilométeres partszakaszon az árusok sokasága. Kisbolt, fagyizó, étterem, ajándéküzlet, hajóbérlés, búvároktatás, a szolgáltatások tárháza szinte határtalan. Rengeteg hajóútra lehet befizetni, amelyek többségét teljesen reális áron próbálják eladni az embereknek. Kicsit olaszos érzése támad annak, aki ide utazik, hiszen az ételek mellett már maga a település fekvése is a szomszédos országéra hajaz. Szállást airbnb-n néztünk, így négyen utazva viszonylag olcsón meg tudtuk úszni a nyaralást és legalább a tengert is láthattuk, még ha csak öt napot is töltöttünk Rabac-ban.

Ausztria – Hallstatt

Szerintem már rengeteget hallottatok az Ausztriában fekvő barokk kisvárosról. Hallstatt egy gyönyörű vidéken található, ahova szerintem minden embernek el kellene jutnia az élete során. Sajnos még nem volt alkalmam meglátogatni, de már tervben van. Télen és nyáron is tökéletes kirándulóhelyszín, hiszen számos túraútvonal található a környéken, viszont a hidegebb évszak is nyújt kikapcsolódási lehetőséget. Miután a magasban található, a közelben rengeteg sípálya áll rendelkezésre. Ezek mellett számos hotel és szálláshely vehető igénybe, akár a kevesebb pénzzel rendelkező turisták számára is. Hallstatt ráadásul alig egy órára fekszik az osztrákok egyik legszebb városától, Salzburgtól. Ha erre látogattok, mindenképp érdemes elmenni odáig, hiszen kihagyhatatlan helyszín egy felfedező számára.

Magyarország – Badacsony

Kíváncsi vagyok, hányan gondoltátok, hogy erre esik a választásom, ami a hazánkat illeti. Szerintem nagyon kevesen. Tény, hogy rengeteg gyönyörű hely akad, hiszen az Alföld, Győr, és a lakóhelyem, Kaposvár környéke is a szívem csücske, de valahogy mégis megfogott a Balaton északi része. Többször jártam már ezen a részen, és még sosem kellett csalódnom. Legutóbb tavaly látogattam meg a Badacsonyt és a Szigligeti várat. Ami a kilátást illeti, kevés ilyen gyönyörűt találni. Talán csak Tihany városával tudna vetekedni. Igen, az lenne a másik javaslatom, ahova mindenképpen menjetek el egyszer. Gyanítom, hogy sokatok utazott már el oda, de aki esetleg még nem tette meg, annak itt a lehetőség.

Visszatérve a badacsonyi vidékre. Fonyódról hajóztunk át a másik oldalra, ami már önmagában is hatalmas élmény volt. Nagy szerelmem a víz, a hajók és minden, ami ezzel kapcsolatos. A közel fél órás út során lehetőség van megreggelizni, inni egy kávét, vagy csak nézelődni. Ezt követően gyalog haladtunk tovább. Megnéztük a hegy egy részét, de mivel már jártunk fent, így most inkább Szigliget felé vettük az irányt. Mivel “lábbusszal” mentünk, így csodás élmény volt az egész túra. Igaz, hogy bőven 10 km felett jártunk a nap végére, de nem bántuk, mert megérte. Csodálatos helyeket fedezhettünk fel, és igazi élmény volt az egész helyszín. Érdemes a vár közelében lévő cukrászdát is meglátogatni, mert isteni a fagyi és a kávé is.

Görögország

Görögországban felesleges is lenne tippet adni, hogy hova menjetek. Mi Stavros-on jártunk pár éve, last minute akció keretein belül. Busszal utaztunk, tehát rengeteg minden láttunk közben. Gyönyörű tengerpartok, kedves emberek, iszonyatosan jó ételek és meleg vár rátok, ha ezt az országot választjátok. Nyelvismeret sem feltétlen szükséges. Sok helyen tudnak magyarul, alap dolgok a mi nyelvünkön is ki vannak írva.

Mi több kisebb útra is befizettünk míg ott voltunk. Egyik ilyen lehetőség egy lakatlan szigetre való áthajózás volt. Imádtam az egészet, hiszen csodálatos volt a tengeren hajókázni. Érdemes egyszer ezt is mindenkinek kipróbálni. Pénzben nem volt egy nagy összeg, körülbelül 80-100 ezer forint fejenként. Ha Horvátországgal hasonlítom össze, akkor bőven az alatti árkategóriában van mind az út, a szállás és a kaja is. Ha sikerül kifognotok egy jó kis utolsó pillanatos ajánlatot, akkor biztosan nem fogtok csalódni. Ha ott jártok, menjetek el a Meteorákhoz is. A hatalmas sziklákra épült kolostorból gyönyörű a kilátás, nem csoda, hogy annyi turistát vonz a környék.